« Home | L'orange (Badem unlu pasta) » | Tabbouleh » | Caprese Salata (Insalata Caprese) » | Patatesli Salatalıklı Ezme » | Aile yemeği » | Mantarlı Biftek » | Oscar gecesi » | Tavuklu Bezelye » | Çikolatalı Çilekler » | Çikolatalı Truffles » 

Pazar, Nisan 16, 2006 

Fırında Mantarlı Somon


Neredeyse 1 ay ara vermişim bloguma! 3 hafta önce Gürdal'la South Beach Diet'e başladık! Bu diyeti daha önce de yapmıştım ve memnun kalmıştım. Çok sıkı uygalayamadığımız halde ikimiz de ilk 2 haftada 3 kilo kadar verdik. Kısaca anlatmak gerekirse, diyet 3 aşamadan oluşuyor. En sıkı olan ilk aşama 2 hafta sürüyor. En hızlı kilo bu aşamada veriliyor. İkinci aşamada kilo daha yavaş veriliyor ama ilk aşamada yasak olan bazı yiyecekler serbest olduğundan uyması daha kolay. Bu aşamayı istediğiniz kiloya ulaşınca bitiriyorsunuz. Üçüncü aşama da hayat boyu sürdürmeniz gereken beslenme biçimi:) Üçüncü aşamada (yani ömür boyu sağlıklı beslenmede!) pek başarılı olamadığımdan belli bir süre sonra tekrar birinci aşamaya dönmem gerekiyor!:)

Rejimin ilk aşaması biraz zor geçtiği için bana yemeği hatırlatacak aktivitelerden uzak durmaya çalıştım! Food Channel izlemek ve bloguma yemek tarifi koymak gibi:) Fırında mantarlı somon hem kolay hem de rejim yapanlar için çok uygun bir tarif! Tarifi daha da hafifletmek isterseniz zeytinyağ miktarını azaltabilirsiniz.

Malzemeler:
  • 2 parça (180'er g.) somon balığı
  • 250 g. mantar
  • 1 küçük soğan
  • 1 avuç dereotu
  • 1-2 diş sarmısak
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 avuç kapari (isteğe bağlı)
  • tuz
  • karabiber
Tarif:
  1. Sarımsağı ezici aletten geçirin ya da ufak ufak doğrayın.
  2. Dereotunu ince ince doğrayın.
  3. Bir kapta sarmısak, dereotu, zeytinyağ, limon suyu, tuz ve karabiberi karıştırarak marine sosunu hazırlayın.
  4. Somon parçalarının derileri varsa elinizle soyarak çıkartın.
  5. Orta boy bir pyrex tepsiyi yağlayıp somon parçalarını koyun, üzerlerine hazırladığınız marine sosunu dökün.
  6. Pyrex'in üstünü streç film ya da bir kapakla kapatıp buzdolabında 1 saat bekletin. (Yarım saat sonra somonları altüst edebilirsiniz.)
  7. Soğanı piyazlık doğrayın.
  8. Mantarları da doğrayın.
  9. Soğan ve mantarları marine ettiğiniz balıkların üstüne döşeyin. Pyrex tepsinin üstünü folyo kağıdı ile kapayın.
  10. Önceden 190 C (375 F)'a ısıttığınız fırında 35-40 dakika pişirin.

Sinemcigim, tarif cok guzel. Bu hafta ben de somon alalim demistim esime. Mantar da var ki oooh:) Yazilarimdan da anlasiliyordur, esimle bazi yiyecekler konusunda cok farkliyiz. Ben mantari severim o sevmez. Neyse mantarlarini ben yerim artik. Ellerine saglik. Yeni tariflerini bekliyorum.
Sevgiyle...

Tesekkurler Defne'cim! Mantar konusunda benzer bir durum bizde de var. Esim sevmiyor diyemem ama benim kadar sevmedigi kesin:) Mantarlarin cogu bana kaliyor bu durumda! Umarim tarifi dener ve begenirsin.
Sevgiler..

Yorum Gönder